Scarecrow

                  
                   Yapım: 1973/ABD
                   Süre: 112 Dakika
                   Tür: Dram
                   Dağıtıcı : Warner Bros.
                   Vizyon Tarihi :11Nisan 1973
                   Müzik : Fred Myrow

                   Oyuncular: Gene Hackman,Al Pacino,Richard Lynch,Eileen Brennan
                   Senaryo :Gary Michel White
                   Yönetmen :Jerry Schatzberg


                    Arkadaşlık ve dostluk üzerine kurulu mükemmel bir yol hikayesi.


        Birbirini tanımayan iki zıt karakter Max ile Francis,otostop çekerken yolları kesişir.İyi anlaşan iki kafadar iş birliği yapmak için,oto yıkamacı açmak için,Kaliforniya'dan Detroit'e gitmek için yola koyulurlar.Bol maceralı yolculukları başlar.


      Büyük yıldızların birbirleri ile oynadıkları filmleri nedense çok severim.Basit olan senaryoyu oyunculukları ile uçuran bu yıldızların filmleri benim için ayrı bir önem taşır.Örnek verirsem;Deer Hunter.Raging Bull,Mean Street ve Viva Zapata gibi.Genellikle bu filmler efsanevi aktörlerin lk piyasaya çıktıkları,yavaş yavaş ünlendikleri filmler olduğu için tadından yenmez. Scarecrow(Korkuluk) filmini diğer filmlere nazaran biraz geç izledim.Ve baya pişman oldum diyebilirim.Gelmiş geçmiş en iyi oyuncular arasında yer alan Gene Hackman'ın en iyi filmlerinden biri olan ve Al Pacino gibi bir devin doğuşunu izleyeceksiniz.

     Sert,kaba,umursamaz ve havai bir adam olan Max (Gene Hackman) ,California'dan hapisten çıkıyor.Birikmiş parası olan Max'in hayali Detroit'te araba yıkama servisi açmak.Uzun bir deniz yolculuğundan çıkmış olan Francis(Al Pacino) ise karısı ve çocuğunu görmek için Pittsburgh'a gitmek istiyor.Aralarında anlaşan ikili iş birliği için doğuya doğru yol alıyorlar.


      Filmimizde yer yer komedi unsurunu görsek de dram çerçeveli bir yol filmi sizleri bekliyor.İçten ve samimi bir anlatım benim ilk dikkatimi çeken nokta oldu.Her şey doğal. Oyunculuklar,anlatım,işleyiş.İki büyük aktör bizlere,arkadaşlık,sevgi ve dostluğu sunuyor.Al Pacino'nun sıcak tavırları,Hackman'in inanılmaz oyunculuğu ile hemen ısınacaksınız filme.Dostluk temalı harika bir yol filmi.Bol aksiyonlu yol filmlerinden bu filmi ayırmak istiyorum.Her sahnesi aksiyon dolu,macera dolu bir filmden ziyade,iki kafadarın yolda başlarına gelen hikayeler basit ve yalın anlatımı sizleri bekliyor.Zaten yönetmen Jerry Schatzberg'in anlatım tarzı her zaman sade ve durağan olmuştur.Bundan önceki The Panic in Needle Park da keza öyle.Etkileyici bir yol hikayesi.


         Sence kargalar korkuluklardan korkuyor mu ? İnan bana,korkmuyorlar.Kargalar korkuluğu görüyor ve onlara komik geliyor,gülüyorlar.Ve diyorlar ki; Şu aşağıdaki ihtiyar çiftçi Jones,çok iyi bir adam.Bizi güldürdü,bu yüzden ona zarar vermeyeceğiz...



Scarecrow Scarecrow Reviewed by asa on 02:52 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.